Pro správný vývoj grafomotorických dovedností dítěte potřebujete postupovat systematicky. Psaní vychází z koordinace ruky a očí, ruka je úzce propojená s mozkem, stimulací všech smyslů skrze aktivní činnost dítěte mu poskytnete zdravý základ do života.
Rozhýbávejte své dítě. Začněte hrubou motorikou, pohyby celou rukou vycházejícími z ramene, trénujte s ním balanc, protahování, stimulujte ho aktivním kontaktem s okolním světem a držte co nejdále od obrazovek.
Umožněte dítěti tvořit na zemi, nejprve na všech čtyřech, později může přejít ke stěně. Místo drobných předmětů používejte pomůcky do dlaně a na velkých papírech nechejte dítě spojovat oddělené body, obkreslovat křivky a zkoušet rovné čáry.
TIP KOH-I-NOOR HARDTMUTH: K psaní prstem do písku či hlíny nepotřebujete žádné pomůcky, nalezený klacík se ovšem může stát první pomyslnou tužkou, kterou dítě použije.