Nejkrásnějším médiem jsou pro mnoho umělců olejové barvy. Je to vůně terpentýnu a lněného oleje, která dává ateliéru kouzlo. Plátna vyvedená v oleji mají něco, co jen stěží nahradí jiné médium.
Set olejových barev Prague obsahuje deset odstínů v plastové zasouvací vaničce. Z této základní řady lze namíchat libovolné odstíny, je tedy vhodná pro někoho, kdo si pořizuje první barvy. Časem však zjistíme, že některé odstíny preferujeme a jiné ne, je tedy vhodnější dokupovat požadované odstíny individuálně, na výběr máme až z 61 tub o objemu 40 ml. Menší objem barvy v tubě je nepraktický, protože spotřebu barvy nelze úplně omezit, zvláště pokud pracujeme s větším formátem.
K barvám budeme potřebovat také terpentýn a lněný olej. Základní lahvička terpentýnu je svou velikostí vhodná spíše do plenéru nebo pokud teprve začínáme a nejsme si jistí, zda bude olejomalba naše oblíbená technika. Pokud to s malbou myslíme vážně, je dobré udělat si zásoby. Terpentýn je nutný nejen k ředění barvy, ale také k vymývání štětců. V tomto ohledu se vyplatí pečlivost. Dobrý štětec je poměrně drahá záležitost a ledabylé zacházení jej rychle znehodnotí. KOH-I-NOOR nabízí širokou škálu štětců Kolinsky určených pro práci s olejovými barvami.
K olejovým barvám si většinou kupujeme lněný olej a mícháme jej s barvou. Opatrně, pokud jej do barvy přidáme moc, bude se místo nápadně lesknout, popřípadě vytvoří žlutou krustu. Použijeme-li naopak k ředění barvy terpentýn, barva rychleji zasychá. Této možnosti využívá spoustu umělců při podmalbě, kdy vědí, že nepotřebují silnou vrstvu barvy, ale pouze „zatónovat“ plátno. Hotová malba se nechá schnout, a to poměrně dlouho (i několik měsíců), než se přetře závěrečným damarovým lakem. Je to právě lak, který dělá olejomalbu lesklou a chrání barvy před poškozením.
Odebírejte pravidelné novinky KOH-I-NOOR HARDTMUTH